Dec 12, 2011

Pesanan buat anak2 Ummi

Sekali lagi aku coretkan kisah yg ingin ku kongsikan buat anak2 ku kelak... Ummi yakin anak2 ummi nanti pasti celik IT.. dan mana tahu jika Amin atau adik2 nya online dan taip nama mereka sendiri, mungkin amin dan adik2 akan baca coretan ummi ni... Entah bila agaknya kan..? Tp Insya-Allah, gerak hati anak2 ummi akan dapat membaca coretan ummi ini juga samada lagi 1m 20 atau 50 tahun akan datang.. who knows..? Semua kerja Allah kan sayang?.. Ummi lega dan tenang kini... Bahagia disamping walid yang penyayang dan buat masa ini, ummi hanya ada Amin.. dan dalam perut ummi ni, bakal lahirnya adik amin.. Insya-Allah di akhir August 2012.. Semoga kandungan ummi sihat dan tertunailah hajat ummi nak memiliki anak lagi buat teman amin dan walid kelak.. Ummi sayangkan kedua2nya..

Alhamdulillah, 10.12.2011, ummi telah di takdirkan pregnant lagi. Hati ummi hanya Allah yg tahu.. Gembira bercampur baur dgn perasaan lain yg ummi sendiri kurang pasti. Apa yg pasti, ummi sgt bersyukur dgn Anugerah Allah ini.. Semoga Allah pelihara kandungan ummi. Aminn...

Sejak ummi tahu akan kehadiran adik amin ni, ummi tak sabar nak bagi tahu pada walid. Nak tengok reaksi walid. Mana tahu walid belum ready lagi.. Yea lah, amin kan baru berusia 8 bulan hari ni.. :) Alhamdulillah, walid juga gembira menerima kelahiran adik amin.. Semakin sayang juga ummi pada amin.. setiap malam, ummi akan berkata2 dengan amin di saat amin sedang lena. Ummi nak amin jg adik2 amin nanti. sayang diorg mcmmana ummi kasih kan amin dan adik2 amin. Ummi nak amin bertanggungjawab terhadap mereka. banyak yg ummi sampaikan pd amin masa amin sedang lena. Insya-Allah amin akan terima semua tu secara tak langsung. Kadang2 mengalir air mata ummi ni. Bimbang jika ummi secara tak sengaja mengabaikan putera hati ummi ni. Ketahuilah, apa jua yg ummi lakukan, di hati Ummi ada suami dan anak2 ummi. Walau apa jua yg ummi katakan, kasih sayang ummi tetap sama. Sentiasa ada dan semakin bercambah.

Ummi agak lucu sekarang ni dgn sikap amin.. Suka sgt menjerit dan bertambah manja sekarang ni.. Klu nangis, habis basah satu muka... :) bila amin menjerit, ummi suka sgt tengok muka amin.. comel sgt.. Subhanallah.. Suka sgt ummi tengok wajah amin.. :) sayang amin.. ummi dan walid sayangkan amin... [oh ya... klu anak2 ummi yg lain baca, tak usah kecil hati... masa ni, amin lah satu2 nya anak ummi.. yg lain x de lagi.. coming soon ada dalam rahim ummi ni.. cume ummi x pasti, girl or boy...]

Ummi sayangkan anak2 ummi.. dan ummi harap anak2 ummi jd anak2 yg soleh dan solehah.. kejarlah akhirat sayang, dunia pasti akan mengejarmu.. dan usahlah kejar dunia, kerna akhirat akan meninggalkanmu... Kita bekalkan diri untuk menuju ke alam baqa dan seterusnya ke alam akhirat.. itu lah tujuan kita di dunia ini... Bila walid dan ummi dah tiada, hanya doa anak yg soleh sahaja yg sampai kepda kami... jika kalian sayangkan kami, jd lah kalian anak2 yg soleh dan solehah... Insya-allah, berkat hidup kalian dunia akhirat...

sayang selau,

Ummi... Shuhana

3 comments:

intan_blur said...

tahniah ana..gembira utk ko..sgt2 hppy dgr berita nih..
aku yg xcited lebih

Anonymous said...

Alhamdullilah su..
Perkongsian kasih yg sgt indah bila kita dpt luahkan kepada anak2 kita, subhanaAllah..
Alangkah indahnya jika sy juga dpt menzahirkannya sebegini..

ZaLina BLank said...

tahniah. alhamdulillah nnti dpt baby lg. jadi macam aku ngn intan nmpk gayanye nih. setahun sorang. so, take care diri ko ngn baby yg bakal lahir tu ye.